perjantai 25. syyskuuta 2015

Löytyipä kerran inventaariossa...

Hei pitkästä aikaa! Olen pitänyt hieman blogitaukoa koska oma elämäkin on ollut pysähdyksissä pari edellistä viikkoa perheasioiden vuoksi.

Olen tässä parin viikon aikana ollut siis kotona ja nollannut päätäni. Tosin olen sellainen ihminen, että jos pysähdyn niin en enää pärjää vaan on pakko pysyä liikkeessä. Eli pääni nollaus on tapahtunut näin: vaihdoin meidän makuuhuoneen sekä tyttöjen huoneen keskenään ja samalla siivosin puolet kellarikomerosta ja lähes kaikki kaapit täällä kotona. Tein inventaarion lähestulkoon kaikesta, mitä olen vuosia jo keräillyt. Tein raskaitakin päätöksiä laittaa pois sellaisia tavaroita, mitä olen vuosia mukanani kantanut. Piti kuitenkin olla rehellinen itselleni ja miettiä tätä tavaran määrää suhteessa sen käyttöön. Jos en ollut sitä tavaraa käyttänyt ainakaan vuoteen, se jouti pois. Voit uskoa, kuinka hyvä mieli tästä kaikesta tuli. Koska siivouksen yhteydessä löysin paljon kaikkea, minkä olin unohtanut ja mikä kivasti pääsi taas esille.

Muistatko muumipuuni? Siivotessani löysin kahdeksan pientä seinälautasta. Seinälautaset ovat Arabian tuotantoa, suunnittelijana Riittatuulikki Hirvonen. Sarjan nimi on Anna meille enkeleitä ja se oli tuotannossa 1990-luvun alussa muutaman vuoden. Niiden enkelitaulujen seasta löysin kaksi muumiseinälautasta!


Takaisin luontoon, 1990-94


Perheidylli, 1995-2005

Muumipuu siis sai uusia asukkeja ja näyttää nyt tältä:


Kiitos äitini, joka on kaikki nämä aikoinaan kaupasta minulle ostanut yhtä lukuunottamatta!

Entäs ne enkeli seinälautaset? Tässä niistäkin kuvat:


Ylärivi vasemmalta:
Pilvienkeli, Tv-enkeli

Keskirivi vasemmalta:
Lukeva enkeli, Pianoenkeli, Piirustusenkeli

Alarivi vasemmalta:
Suojelusenkeli, Unienkeli, Leikkivä enkeli.

Näitä nimiä olikin kiva netistä kaivella, kun eipä näistä ollut oikein mitään tietoa. Löytyi kuitenkin nimet tauluille ja ehkä ne pääsevät koristamaan tuota muumipuuta, kun talvi tulee :)

Mitä teille kuuluu?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Onpa mukava että olet palannut takaisin. Ennätin jo miettiä että mihin olet kadonnut. Joskus tulee hetkiä että elämässä täytyy tehdä inventaario. Mutta sen jälkeen on taas hyvä jatkaa uudella innolla.

Hyvää syksyn jatkoa!

Muumimamma