torstai 23. heinäkuuta 2015

Muumipuu

Hej!

Palasimme eilen kotiin ja innoissani purkasin kasseista kaikki ne ihanat asiat, joita matkoilla hankimme. Osa laitettiin jo paikoilleen ja tänään viimeisteltiin. Yksi asia minkä hankin oli metallinen puu, mitä olen pitkään etsinyt. Olen nähnytkin muutaman valkoisen, mustan ja harmaan puun, mutta mitään en ole kelpuuttanut kotiini. Osa on ollut malliltaan enemmän pitempiä kuin korkeita, heikkolaatuisia tai -rakenteisia. Väärän värisiäkin on nähty ja aivan liian korkeita hintoja. Lisäksi luonteeltani kun olen tällainen arjen aarteiden etsijä, niin en halunnut tyytyä ensimmäiseen vaan etsin meille juuri oikeaa.

Lopulta kävin toistamiseen Lahden Kärkkäisellä ja löysin etsimäni. Ensimmäisellä kerralla puita oli kahta väriä: valkoisia ja mustia. Hinta oli kuitenkin mielestäni liian korkea (39,90€) joten puu jäi kauppaan. Tällä toisella kerralla vaihtoehtoja oli vain yksi ainut valkoinen puu. Se oli hieman kolhuja ja naarmuja saanut viimeinen yksilö. Menimme myyjän juttusille joka pudotti hinnan aletuotteeksi kolhujen ja naarmujen vuoksi. Olin innoissani. Hintaa puulle jäi 23,94€!!! :)

Miksi sitten halusin tuollaisen puun? Äitini on kerännyt minulle ollessani pieni muumi seinälautasia. Ne olivat minulla seinällä vuosia, kunnes teini-iän kynnyksellä muumit muuttivat pakattuna laatikkoon. Siitä lähtien ne ovat olleen laatikossa. Ainakin tai pian sen 15 vuotta. Kunnes nyt. Muumi seinälautaset pääsivät puuhun.


Voi että kun olen itse tyytyväinen! Puu sijoittui meillä eteisen ja keittiön väliin ja on todellinen katseenvangitsija. T naputti eilen puun seinään ja minä seinälautaset paikoilleen ja lopuksi käänsimme eteisen käytävän spottilampuista yhden osoittamaan puuta. Mennen tullen ja palatessani minä katson sitä ja hymyilen ihaillen. Miten sitä ihminen voikaan olla pienestä onnellinen. Omasta kodista. Kauniista asioista kotona. Miehestä, joka osaa ja haluaa toteuttaa kanssani tällaisia juttuja, vaikka ei näekään heti alkuun visioitani.

Lisätietoja:
* Puu on ostettu Kärkkäiseltä. Erilaisia puita on saatavilla mm. myös Löytötexistä ja Hobby Hallista sekä sisustuskaupoista.
* Puun hinta oli 39,90€, alen kanssa 23,49€.
* Puu on kooltaan n.83cm leveä ja n.80cm korkea.
* Puu on seinässä kiinni kahdella ruuvilla, jotka on ripustettu puun omiin ripustuslenksuihin.
* Seinälautaset ovat kiinni kalalangalla puun kiemuroissa. 
Ohut vaijerikin käy.
* Näin seinälautasia saa aseteltua mielensä mukaan ilman että tarvitsee nakuttaa tuhottomasti pieniä reikiä seinään.
* Näin etsiessäni sopivaa yksilöä ainakin valkoisia, harmaita sekä mustia puita.
* Muumi seinälautasia on monia erilaisia, minulla on 10 erilaista lapsuudesta säästyneitä. En keräile näitä aktiivisesti.

*Seinälautaset, puun vasen puoli rungosta katsoen ylhäältä alaspäin:
- Moottoriongelmia, 1991-97
- Tanssiaiset 2005-07
-Hiihtomäessä 2002-04
- Pikku Myy ja muurahainen 1995-97
- Rauhallinen hetki, 1995-2002
- Muumiperhe 1990-93
* puun oikea puoli, ylhäältä alaspäin:
- Muumiperhe lautalla 1991-97
- Kuutamo 1991-2005
- Ystävyys 2005-07
- Nyyti ja Tuittu 1990-93

Mitäs pidät?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Tämä on aivan ihana! Lienenkö oikeassa mutta jollain facen Muumisivulla näin tämän eka kerran ja ihastuin siihen täysillä. Pitäisköhän minunkin ruveta muumipuuta keräämään?